تعمیرات پمپ شیمیایی

پمپ اسیدی به عنوان یکی از پمپ‌های بسیار مقاوم، در صنایع و فعالیت‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، در زمینه‌های مرتبط با پمپاژ و انتقال اسیدها، مواد غذایی و غیره.

در این سیستم‌ها، استفاده از موادی که نیاز به استریلیزاسیون دارند (مانند مواد غذایی) یا باید از نشت آنها به بیرون از دستگاه جلوگیری شود، بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از پمپ شیمیایی، هر دوی این مسائل مورد رعایت قرار می‌گیرند. با این حال، یک چالش وجود دارد و آن نیز عمر دستگاه و قطعات داخلی آن است.

مشکلات عقب انداختن تعمیرات پمپ ضد اسید

در صنایعی که از اسیدهای قوی و سنگین استفاده می‌شود، اگر دستگاه آسیب ببیند و تعمیرات آن به صورت عمدی یا غیرعمدی به تعویق بیفتد، ممکن است اسید به گونه‌ای به دستگاه آسیب برساند که قطعات داخلی آن خراب شده و توانایی کارکردن نداشته باشد، یا اسید از دستگاه نشت کند که در این صورت پوسته دستگاه آسیب می‌بیند و قطعات دچار خسارت می‌شوند، همچنین ممکن است به نیروی انسانی که در اطراف دستگاه فعالیت می‌کند، آسیب‌های جدی وارد شود.

پمپ ضد اسید به منظور پمپاژ مواد حساس نیز استفاده می‌شود. این نوع مواد، بافت آنها دارای اهمیت بالایی است و در طول عملیات پمپاژ، نباید به هیچ شکلی بافت آنها تغییر کند. اما در صورت فرسودگی دستگاه، این نکته رعایت نمی‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *