پمپ ضد اسید پلاستیکی یا استیل؟

از پمپ های ضد اسید پلی پروپیلن و پلی اتیلن، که به صورت مخفف به آن PP و PE نیز اشاره می‌شود، برای پمپاژ سیالات خاص و تمیز استفاده می‌شود. این نوع پمپ قادر است تا در دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد همچنان عملکرد خوبی داشته باشد.

قابلیت‌های این نوع پمپ در پمپاژ سیالات مانند استیلن، استون، آلدهید، اسیدهای چرب، استامید، سرکه و وینیل استات بسیار بالاست و می‌تواند به مدت طولانی این سیالات را انتقال داده و به هیچ گونه آسیب فیزیکی نیز نباشد.

در ساختار این پمپ، برخی از قطعات مانند پروانه، پوسته و پوسته عقبی از پلاستیک ساخته می‌شوند.

یک نوع دیگر از پمپ‌های ضد اسید، که از جنس استیل ساخته می‌شود، برای پمپاژ مواد غذایی و سیالاتی با چسبندگی بالا و همچنین مواد شوینده  و سیالات دیگر از جمله اسید سولفوریک، اسید استیک، اسید فسفریک و غیره استفاده می‌شود. استفاده از فولاد در صنایع مختلف به عنوان جایگزین بهتر تلقی می‌شود، با این حال برای فعالیت‌هایی که از مواد خورنده استفاده می‌کنند، توصیه نمی‌شود؛ زیرا نه تنها به دستگاه آسیب می‌زند بلکه سیال را به زنگ‌زدگی و خطرات دیگر برای انسان آلوده می‌کند. در هنگام انتخاب پمپ ضد اسیدی استیل، باید به خاصیت کاهندگی یا اکسایندگی (نوع واکنش شیمیایی که سیال نشان می‌دهد) توجه کنید.

اسید شویی چیست؟

اسیدشویی یک روش بسیار مؤثر برای بازیافت فلزات است که در نتیجه استفاده بیش از حد یا واکنش‌های شیمیایی، قابلیت‌های خالص فلز را از دست داده‌اند. این روش امکان جداسازی ناخالصی‌ها از فلز را تا جای ممکن فراهم می‌کند و فلز را قابل استفاده مجدد می‌سازد.

در نظر گرفته شده است که برای انجام این کار، اسیدهای قوی مانند اسید کلریدریک یا اسید سولفوریک باید استفاده شود. ترجیح تمام افراد این است که این فرآیند با کمترین تداخل انسانی انجام شود و برای این منظور از یک دستگاه یا سیستم خاص استفاده کنند. یکی از این دستگاه‌ها، پمپ ضد اسید است که به دلیل قابلیت جابجایی مواد اسیدی، در این فرآیند بسیار کاربردی می‌باشد.

پمپ های PP وPE

پلاستیک های پلی پروپیلن و پلی اتیلن به دلیل مقاومت شیمیایی گسترده ای که دارند از پرمصرف ترین پلاستیک ها در صنعت پمپ سازی به شمار می روند. پلی پروپیلن با نام شیمیایی PP  و پلی پروپیلن با نام شیمیایی PE نیز شناخته می شوند . از این نوع پلاستیک ها در تهیه و تولید محفظه و پروانه پمپ های ضد اسید استفاده می شود.
پمپ های PP  و PE به دلیل دوام و مقرون به صرفه بودن محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده اند. این پمپ ها در شکلها و اندازه های بسیار متنوعی طراحی شده است تا برای کاربردهای مختلف مناسب باشد.
این پمپ ها معمولاً برای مواد شیمیایی مانند آب شیرین، آب نمک، اسید سیتریک، اسید فلوئوسیلیک، اسید نیتریک، اسید فسفریک، هیدروکسید پتاسیم، پرمنگنات پتاسیم، سدیم هیدروکسید، و بسیاری دیگر استفاده می شود .

دلایل اصلی خرید پمپ PP و PE گریز از مرکز

  1. مقاومت در برابر ترک خوردگی و فشار بالا.
  2. نسبت قدرت به وزن فوق العاده مناسب
  3. نصب و نگهداری بسیار آسان 
  4. یک گزینه اقتصادی است زیرا بسیار مقرون به صرفه هستند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. 
  5. بهره برداری و نگهداری آن هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.
  6. می تواند در برابر آسیب های خوردگی مقاومت کند.
  7. در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و از مقاومت ضربه ای خوبی برخوردار است.
  8. دمای نسبتاً بالا را تحمل می کند و در همه شرایط به خوبی کار می کند.
  9. ظرفیت 0.5 الی 40 اسب بخار
  10. قابل نصب با هر موتور استاندارد
  11. مناسب برای اغلب مایعات خورنده
  12. طراحی منحصربفرد
  13. قابل مونتاژ با پروانه های نیمه باز و بسته

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *